چهارشنبه

so close !

اورا 5

:گاهی مثل نزدیک ترین دوست
!ای کلک ، سر به سرم گذاشته ای
: گاهی مثل رئیس بزرگ بزرگ بزرگ
. . . ببخشید شرمنده ام قربان . . . هرگز تکرار نمیشود

***

مدام به دنبال تو هستم
. . . در ذهنم ، در خیال ، در دنیا
گاهی می یابمت ، یا می یابی مرا
و گاهی گم میشوی ، گمت میکنم
. اماهستی ، به سند احساس و عقل و منطقم ، حسّت میکنم
همیشه تا ابد آب در کوزه و من تشنه لب
امّا
، میگردم میگردم میگردم
تا زمانی که چرخ روزگار بگردد
باورم شده که این وظیفه را توی رئیس بزرگ بزرگ بزرگ بر دوشم نهاده ای
. . . و باید بگردم بگردم بگردم
چه جستجویی ، چه گردشی
مادامی که توی دوست عزیز نزدیک تر از چشمهایم رفیق راهمی
، میگردم اگر با من باشی
. نشانیت را از هر مسافری ، از هر قاصدی که برایم بفرستی خواهم گرفت
، در هر ایستگاهی که بایستیم سوال ها خواهم پرسید
و تمام آدرسها را به دستهای امن تو میسپارم
همان دستهایی که گاهی بالش سرم در خیابانها شدند و گاهی کاسه آبی در بیابانها

. . . گاهی که من تکه ای از یک غزل غمگینم چترشده اند در مقابل بارش غم بر سرم . . .

، دوست ، رئیس بزرگ بزرگ بزرگ ، عزیزتر از چشمهایم
هرگز نه در این ایستگاه و نه در هیچ ایستگاه دیگری توقف نمیکنم
و دست از جستجویت نخواهم کشید ؛

پس
، تورا قسم به هر جستجوگری که آفریدی
. دوست خوبم ، رئیس بزرگ بزرگ بزرگ ، تنها رهایم مکن
. . . روزی برای ابد به تو خواهم رسید

-----------------------------------

عطسه 5

هر ذات که در تصـرف دوران است
اندر طــلب نور یـــقـــین حیران است
هر ذرّه که در سطح هوا گردان است
سرگـشــــــته این وادی بی پایان است
(مختارنامه)

-----------------------------------

نادخ 5

! نوچ ! نداریم

۲۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
من اولم یا نه؟
خیلی قشنگ مخصوصا اورا ی این دفعه
ممنونم که خبرم کردی
بازم نادخ نداریم
حیف
سری به انتی بوی هم بزن
قربانت

ناشناس گفت...

Hi.
good, very good.
.
try to get closer.

ناشناس گفت...

سلام و وقت بخیر و با ارزوی قبولی طاعات و عباداتتون
و ممنون بابت اینکه از آپ کردنتون خبرم نمودید راستش من دیروز اومدم وبلاگتون و دیدم که آپ نموده اید ولی دوست داشتم که مطلبتون را دقیقتر و با تمرکز بیشتر بخوانم .
اورا 5
و برای رسیدن و یافتن این ریس بزرگ بزرگ بزرگ باید که تلاش کرد باید که جستجو کرد باید همه جا گشت از قلب خویش تا اعماق اقیانوس ها از ذهن خویش تا اوج کهکشانها او همه جا هست ولی این ما هستیم که باید ببینیم او را و بیابیم او را . و بالاخره خواهی یافتش .اون هم با قلبت با قلبی که مملو از عش پاک باشد.
-----------------------
عطسه 5
و همه می جویند او را .و همه سرگشته اویند.همه او را می خواهند و همه به دنبال اصل خویش هستند
هر کو دور ماند از اصل خویش
بازجوید روزگار وصل خویش
-----------------------
نادخ 5
پست قبلی هم نداشتیم
راستی این نادخ یعنی چی؟
میزبان هر روز شما باحافظ :سهیل

ناشناس گفت...

میچرخم می رقصم مینوشم از این جام....

ناشناس گفت...

سلام و ادب
آری و به راستی.
س÷اس که ÷ر رنگ آمدید و سراچه ی ما را رونق بخشیدید.
دل نوشته های زیباتان را مرور کردم و لذت بردم.
باشد که توفیقی دیگر مرا دگر بار به این سوی کشاند.
در پناه حق

ناشناس گفت...

سلام
چه تعبیر زیبایی بود این "رییس بزرگ " دست مریزاد

ناشناس گفت...

سلام ماورای عزیز وقت بخیر
ممنون از اینکه خبرم کردی . جستجوی زیبایی رو به تصویر کشیدی . یعنی در واقع اصل ذات بشری همین هست جستجویی به دنبال اویی که همیشه در قلبش جاریست می شناسدش ولی برای یافتنش هر لحظه عطشش بیشتر و بیشتر می شود . امیدکه خدای پاک همیشه حافظت باشه انتخاب زیبایی از عطارداشتی من هم در مقابل دو بیت بعدی این شعر بسیار زیبا و پر معنی رو می زنم .

بنشین که اگر بسی گذر خواهی کرد
هم بر سر خویش خاک برخواهی کرد

چندان که دراین پرده سفر خواهی کرد
حیرانی خویش بیشتر خواهی کرد

و در این بین خیام خیلی زیبا گفته :

در دایره ای کامدن رفتن و ماست
آنرا نه بدایت نه نهایت پیداست

کس می نزند دمی درین معنی راست
کاین آمدن از کجا و رفتن به کجاست

سوال سهیل عزیز سوال من هم هست . شاد باشی مهربونم و التماس دعا

ناشناس گفت...

سلام
به اون رئیس بزرگ بزرگ بزرگت بگو، همه ی ما رو هیچ وقت تنها رها نکنه
آمین

ناشناس گفت...

سلام
دوست من
خوشحال میشم به من سر بزنی
قلمتو میپسندم
نوشته هات رونق دارند و عمیق

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز وقتتون خوش
طبق قرار داری که گذاشتم سعی میکنم لاقل هفته ای یه بار به پیوندهام سری زده وجویای احوال بشم و اگه پستی زدن
فیضی هم ببریم . این رییس بزرگ هم تعبیر جالبی بود سبک نوشتنتون برام خیلی زیباست یه سبک نو وجدیده البته به نظر من . واما در مورد عطسه 5: هر گیاهی که از زمین روید

وحده لا شریک له گوید

این نادخ حس کنجکاوی بنده را هم فعال کرده هر چند همیشه فعال است .
التماس دعا دارم تو این ماه عزیز وپر برکت
شاد باشیدو عاشق
خدانگهدار

ناشناس گفت...

سلام
اپم
از ایران نوشته ام
واز جوان ایرانی
از غیرت گم شده.....
منتظرتم

ناشناس گفت...

سلام ..خیلی عالی بود ..امیدوارم موفق تر باشید

ناشناس گفت...

با ارزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه پر از خير و برکت . التماس دعا بخصوص در هنگام افطار و سحر
پيشاپيش ولادت با سعادت امام حسن مجتبي (ع) را تبريک و تهنيت عرض مي نمايم
ميزبان هر روز شما باحافظ :سهيل

ناشناس گفت...

سلام عزیزم وقت بخیر
غرض عرض ادب و اینکه جویای حالت بشم . گفتم شاید پست زده باشی که ....اوت شدم .
مراقب خودت باش
تا بعد

ناشناس گفت...

به روزم. سر نمیزنی؟
ممنون از شعر قشنگت.

ناشناس گفت...

امشب رحمت دوست جاریست
مانند رود . . . نه مانند باران
وقتی دلتان لرزید
بغضتان ترکید
کسی اینجا محتاج دعاست
التماس دعا

ایام سوگواری مولی الموحدین علی(ع)را تسلیت و تعزیت عرض می نمایم
وبلاگ صبح بهاری به همین مناسبت به روز گردید منتظر حضور شما هستیم
http://sobhebahary.blogfa.com/

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز
خدمت رسیدم هم جویای احوال بشم هم اینکه تشکر کنم از اومدنتون به وبلاگم واینکه رد پایی از خودتون به جا گذاشتین هم اینکه بگم تو این شبهای قدر مارو از دعای خیرتون بی نصیب نزارین :
از عرش صدای ربنا می آید

آوای خوش خدا خدا می آید

فرمود که درهای بهشت باز کنید

مهمان خدا سوی خدا می آید

راستی یکی از صندوقچهها بفرستین واسم ممنون میشم
خب ما رفتیم
شاد باشیدو عاشق
خدانگهدار

ناشناس گفت...

آپ که نیستی؟
.
من آپم

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز
گفتم سری بزنم وجویای احوال بشم ببینم به روز شدین یانه ولی انگاری بویی به مشام نمیخوره از به روز شدن . خوب ما منتظریم دوست عزیز .
شاد باشین وسالم وعاشق حق
التماس دعا
وخدانگهدار

ناشناس گفت...

سلام ووقت بخیر
فقط اومدم خدمتتون عرض کنم که وبلاگ صبح بهاری به روز شده منتظر حضورتون هستیم
میزبان هر روز شما باحافظ :سهیل

ناشناس گفت...

سلام دوست خوب و ارحمند
وقتت بخیرو خوشی
ما رو از نوشته های زیبات خیلی دور کردی . اما من باز هم این پست رو خوندم و لذت بردم . به روزشدی خبرم کن
تابعد